Första dagarna

This content has been archived. It may no longer be relevant

Jag har nu kommit fram till Georgetown, Texas.

Efter en flygresa på nio timmar som gick smärtfritt och snabbt, samt en flygresa på drygt två timmar som kändes som en oändlighet, satte jag fötterna på Austins flygplats. Det första som mötte mig var tonerna av ett bluesband som spelade live inne på en av flygplatsens restauranger, kunde inte ha fått ett bättre första intryck.

Efter att ha blivit upplockad av representanter från universitetet och träffat ett gäng andra internationella studenter så bar färden av mot Southwestern University, väl framme fick jag tillgång till mitt dorm room som jag kommer att sova i under min tid här. Rummet ligger i byggnaden Brown-Cody och jag har en rumskamrat som inte kommit hit än, ska bli intressant att träffa denna människa! Efter att ha ätit på Taco Cabana, kom jag hem och däckade omgående efter en väldigt lång dag.

Denna dag började med att vi samlades och åt breakfast tacos (det mest geniala sen frukost uppfanns, bacon och ägg i en tortilla liksom….vem säger nej till något sådant?!) därefter fixade jag ett sim-kort till mobilen. Lunchen bestod av Papa Johns pizza (mycket har handlat om mat hittills) och därefter åkte vi till Target för att handla lite saker som man behöver till rummet och sina klasser. På kvällen åkte vi till en bowlinghall där vi kastade klot mot saker och smakade på friterad alligator vilket var riktigt gott….ungefär som en slemmigare version av kyckling. Middagen (mat igen) åts på Mighty Fine burgers tillsammans med tre av mina internationella kamrater, medan resten gick till andra matställen. Perfekt eftersom den fanns på min bucket list över platser att äta på under min vistelse i Texas. Jag blev inte heller besviken trots att det är ett ställe jag hypat upp för mig själv sen ett par år tillbaka; släng dig i väggen Max, Mighty Fine lever up till sitt namn! Nu är det bara cirka en oändlig lista av matställen kvar att bocka av.

Morgondagen kommer bland annat att innehålla en föreläsning om det akademiska livet…..jag undrar om det skiljer sig nämnvärt från den svenska variant jag hållit på med under de senaste fem åren.